Cyklus Egyptské reminiscence je pro autora vzpomínkou na jednu z nejvýznamnějších kultur starověku, která má dodnes moderní a progresivní charakter. Tvarosloví výtvarných artefaktů – soch, reliéfů, nástěnných maleb – promlouvá k divákům stále aktuálním jazykem. Jejich ztvárnění je pro autora moderní a ne módní. Mnohdy pouhá citace známé sochy nabývá v autorově zpracování nového významu a zásadního smyslu. Je to pocta kultuře, etniku a náboženství země, která přinesla obrovské objevy v architektuře, lékařství, astrologii, mořeplavectví, válečnictví, stavitelství ale i v matematice a písemném záznamu. Autor zde vymyslel parafrázi egyptských hieroglyfů, které se dají číst i česky. Cyklus pod názvem Egyptské reminiscence z projektu Dva světy, jedna Země zahrnuje řadu artefaktů realizovaných jednak v porcelánu v podobě velkých triptychů, solitérních váz, talířů a kávové soupravy a jednak velkých strukturálních obrazů a jedné čtyřbarevné litografie. Jde o kombinovanou techniku s vysokým reliéfem na plátně, použitý je latex, sádra, sodur, polodrahokamy, místy je použita paličkovaná krajka. Reliéf je budovaný pomocí špachtlí, nožů a injekčních stříkaček za mokra, dále opracováván vysokofrekvenční frézkou, vrtačkami, smirkovým papírem a pilníky. Finální provedení je pak olejomalba, damarový lak a zlacení. Fragmentárně je použité větrové zlato, v některých případech až 80 % povrchu objektů.
Technologie: požadovaný reliéf autor vždy buduje pomocí špachtlí, nožů a injekčních stříkaček za mokra ze speciální masy (hmoty), kde hlavní složkou je zahuštěný latex s přidáním sádry. Do této hmoty tekutého materiálu jsou následně zapuštěny polodrahokamy (opály, acháty, růženíny, labradority, onyx, obsidián, křišťál aj.) Takto vzniklý strukturální podklad po zaschnutí a vytvrdnutí autor spáruje tmelem či latexem se sádrou. Vzniklý reliéf dále autor opracovává broušením vrtáním a smirkováním dle požadovaného záměru, aby vznikl dostatečně diferencovaný basreliéf (všechny tyto práce jsou vykonávány při vodorovné poloze plátna, aby latexová kaše nestekla). U většiny obrazů autor realizuje závěrečnou vrstvu přes vzniklé reliéfy splývavou štětcovou olejomalbou. Obraz je uzavřen damarovým lakem, který jednak celé dílo sjednocuje, chrání a dává mu polomatný lesk. Na reliéfní a strukturální hlavní námět se tupováním, lepením a vyhlazováním plátkového zlata vytváří finální povrch. Dokončování díla zlatými foliemi nanášenými na ixtion, lepidlo a pojidlo s vlastním podkladem probíhá v zlatnéřské dílně pana Tomáše Oršového. Je to z důvodů bravurního profesionálního zpracování této techniky. Tenounké plátky zlata přesně kopírují i nejmenší detaily v textu a struktuře ale i vysoké reliéfy latexové hmoty v podkladu. Naprostou raritou jsou fragmenty z paličkované krajky jako je tomu např. v obrazech „V síti Basted“ nebo „Amon“, kdy byla niťová kompozice všita přímo do vlastního plátna. Tyto unikátní detailně zpracované paličkované krajky realizuje paní Tereza Parmová.