Triptych „Palmy – stromy slunce“ se skládá z těchto prvků:
- váza „poupě“ (průměr 25 cm, výška 35 cm)
- hluboká mísa na ikebanu (průměr 50 cm,
výška 16 cm) - dlouhá mělká mísa (70 × 50 × 10 cm)
Technologie: páleno na 4 výpaly, ruční prořez vysokofrekvenční frézkou, výpal na 1400 °C, vtavná barva, soli, biskvit (bez glazury), dekor. výpal na 820 °C – zlato, platina, povrchové barvy.
Všechny tři prvky triptychu „Palmy – stromy slunce“ jsou vytvořené z vysoce kvalitního českého kaolinu páleného na biskvit (bezglazurový porcelán). Hluboká mísa i váza jsou umístěné na speciálních keramických soklech. Triptych je poctou palmovým stromům, tropické vegetaci a přírodní i architektonické rozmanitosti Arabského poloostrova. Kompozice všech tří děl vizuálně propojuje motivy přírody s významnými stavbami Blízkého východu. Na objektech jsou citlivě zachyceny ikonické stavby jako Burj Khalifa (nejvyšší mrakodrap světa), hotel Burj Al Arab ve tvaru plachty, umělé ostrovy Palm Jumeirah v podobě rozvětvené palmy, nádherná Jumeirah Mosque či impozantní Velká mešita šejcha Zaída v Abú Dhabí. Kromě architektury jsou do detailů vykresleny motivy oáz, pouštních dun, jeskyní a dalších přírodních jevů Arabského poloostrova, což dohromady vytváří obraz krajiny tepla, života a duchovní hloubky. Každý objekt prošel zcela ručním zpracováním – výrobou, tvarováním a detailním prořezáváním listových motivů vysokofrekvenční frézkou. U vázy byly jednotlivé listy za syrova tvarovány oproti ostatním vázám směrem ven. Hluboká mísa je rozdělena na jednotlivé listy, do kterých jsou zakomponovány architektonické zázraky i přírodní detaily, kde dlouhé třásňovité výběžky evokují tropické listoví. Mělká mísa v sobě nese nejen příběh palmy, ale i fragmenty arabských staveb a pouštní krajiny. Unikátem je, že při výrobě byly použity i reliéfní fragmenty vzniklé technickou náhodou (uvolnění kousku listu při prořezu), které byly při výpalu přirozeně včleněny zpět a propojeny glazurou v jednotný celek.
Barevný výraz děl je inspirovaný přírodními tóny – zelení palmových listů, modrozelenými a žlutozelenými odstíny, kombinovanými se zlatou, žlutou, rezavohnědou, tyrkysovou, azurovou a tmavě zelenou barvou . Výběrem této barevnosti autor podtrhuje spojení flóry s architekturou a klade důraz na harmonii těchto dvou světů. Finální fáze je zakončena aplikací fragmentů paličkované krajky na „listové“ váze, jež přidává výsledku na jemnosti a texturální zajímavosti. Každý artefakt triptychu byl pálen vícefázově – ostrý výpal na 1 440 °C a navazující dekorační výpaly na nižší teploty. Tím je zaručena nejen barevná sytost, ale také mechanická odolnost a trvalá krása povrchu. Všechny kusy jsou signovány autorem (BO. NO.) a opatřeny vročením na spodní straně. Tento porcelánový triptych je čelním artefaktem projektu „Dva světy, jedna Země“, kde autor propojuje různé kultury prostřednictvím symbolů staveb odlišných regionů. Dílo nese myšlenku vzájemného porozumění, tolerance a lásky – symbolicky uvádí koexistenci různých kultur a náboženství na jedné planetě, tak jako se na povrchu porcelánu setkávají palmy, písek i architektonické dominanty. Jedná se o vrcholnou ukázku kombinace moderní technologie a tradičního uměleckého zpracování porcelánu; triptych tedy představuje originální autorské dílo, které je unikátním přínosem do současného světa výtvarného umění i designu.